Sony F65 Türk Sinemasına İmza Atıyor

Sony F65 Türk Sinemasına İmza Atıyor

PAYLAŞ

Yönetmenliğini Ali Adnan Özgür’ün üstlendiği filmi Adana İşi, 2015’in Eylül ayında gösterime girecek. Filmin görüntü yönetmeni Yusuf Aslanyürek, 4K çözünürlükte üstün görüntü kalitesinin yanı sıra rakipsiz renk gamıyla, film kalitesinde renk üretimi sunduğu için Sony F65 dijital kamerayı tercih ettiğini ifade ediyor.

Sony’nin sinematografik olarak en başarılı dijital kamerası F65, 4K çözünürlükte üstün görüntü kalitesinin yanı sıra, rakipsiz renk gamıyla film kalitesinde renk üretimi sunuyor. Sony F65, son dönemde başarılı çekimleri ile Türk sinemasının ilk tercihi haline geldi. Renk alanı, yüksek çözünürlüğü ve mükemmel görüntü kalitesiyle en iyi görüntüyü hedefleyen diğer filmlerde olduğu gibi, Ali Adnan Özgür tarafından yönetilen ve Eylül 2015’te gösterime girecek olan Adana İşi filminde de Sony F65 tercih edildi.

adana-isi-2

Başrollerini Murat Akkoyunlu ve Melih Selçuk’un paylaştığı Adana İşi’nde Ceyda Ateş, Hilal Uysun, Serdal Genç, Erkan Can, Aylin Aslım, Füsun Demirel, Ezel Akay ve Bahtiyar Engin gibi ünlü isimler rol aldı. Çekimleri Adana’da yapılan film, yakın arkadaş olan Maksut ve Şimşek’in hikayesini anlatıyor. İkili, evi yandığı için sokakta kalan komşularının sorununu çözmek amacıyla girdikleri arayış içinde tesadüfen içinde azılı bir mafyanın paralarının bulunduğu bankayı soyuyor. Bir taraftan komşularını ararken bir taraftan da peşlerine düşen mafya ile uğraşan Maksut ve Şimşek’in başından komik ve etkileyici olaylar geçiyor.

Filmin görüntü yönetmenliğini üstlenen Yusuf Aslanyürek, “F65, negatif estetiğine, dokusuna en yakın görüntü elde etmeyi sağlamanın yanında inanılmaz işlevsel bir şekilde donatılmış mükemmel bir kamera. Raw formatı demek kulağa ”el değmemiş” anlamında gibi gelse de, bütün kameralar, görüntüyü raw bile olsa sıkıştırarak kaydederler. Ancak F65 ile Sony en az sıkıştıran kamerayı sunuyor. Bu, post prodüksiyonda daha fazla zahmete neden olmakla beraberkalite anlamında da artış sağlıyor. Tabii ki RAW-SQ 3:1 yanında RAWLITE 5:1 gibi kaliteden biraz daha ödün vererek, daha az veriyle post prodüksiyonu rahatlatma seçeneği de var.” diyor ve filmde 5:1 seçtiğini belirterek, seçme nedenlerini anlatıyor: “Farkın az olduğunu ve gerçekten o kadar veri yığınına değmeyeceğini düşündüm. Zira çektiğim filmin VFX ile çok bir işi olsaydı 3:1’i tercih ederdim. O durumda en ufak detaylara ihtiyacımız olurdu.”

Aslanyürek ayrıca, 4K çözünürlükte çekmenin eskiden bir dezavantajı olduğunu; bilgisayarlar gelen görüntüyü akıcı bir şekilde oynatamadığından offline kurgu için proxy oluşturma ihtiyacı duyulduğunu ancak günümüzün kurgu programları ve donanımıyla o sorunların ortadan kalkmış durumda olduğunu dile getiriyor.

Bir Cevap Yazın